tirsdag 27. oktober 2009

Elementer fra natur Sukkersøtt #58

Ukens oppgave fra Sukkersøtt var som følger:
"Denne ukens utfordring er litt av en nøtt (bokstavelig talt). På kortet denne uken vil vi se elementer fra naturen! Tørkede blomster, grener, nøtter, skjell.... Mulighetene er mange!"

Jeg begynte på et kort til K-O-M hvor oppgaven bare var å bruke mønsterark. Det ble jeg ikke fornøyd med, derfor ble det liggende og jeg tok det med på Ski-treffet og gjorde det ferdig der. Ble litt mere fornøyd når jeg kunne pynte det med litt annet enn mønsterark;)



Basen er et flott tykt mønsterark som Vibeke Spigseteh har designet for Scrappers Choice. Julekurven jeg har laget er med ark fra October Afternoon, det samme er snømennene jeg har klippet ut og montert med 3d-puter. Kurven er også pyntet med striper fra et annet Scrappers Choice-ark med teksten "GOD JUL" og hempen er fra samme ark. Har puttet "granbar" som er kuttet ut med en McGill-punch og lagt de i kurven. Som element fra naturen har jeg valgt en kanelstang som har fått en charms festet til seg. Har også pyntet med noen roser (selvom jeg har litt problemer med å bruke blomster på vinterkort;))


Innsidene har jeg latt være som de er siden mønsterarket er så flott i seg selv. Har bare pyntet med en ensom liten snømann.


Baksiden er også enkel med en liten snømann og et personlig stempel.

Takk for alle de koselige kommentarene dere legger igjen her, veldig hyggelig!

13 kommentarer:

  1. Hei på deg og tusen takk for den hyggelige kommentaren i bloggen min!
    Kortet ditt er forøvrig veldig flott!!!
    Orginalt og stilig å pynte med en julekurv!!!
    Klem,lisbeth

    SvarSlett
  2. Your card is gorgeous and I love the inside. Very sweet!
    Clairex

    SvarSlett
  3. Så utrolig stilig det ble med flettekurv på kortet ditt. Du var muligens ikke fornøyd underveis i prosessen som du skriver,men resultatet ble iallefall supert! Jeg har en sterk tendens til å la meg sjarmere av Vibeke Spigset ark og den "granbaren" din var jo bare såå stilig. Har sett det på noen kort før men ikke visst hva de ble laget av...Nå tror jeg nesten at jeg må gå i nærmeste scrappe butikk og spørre etter den punchen!:) *herme litt* ;) Du lager så masse flott at her mangler iallefall ikke på inspirasjon! :) Ha en fin onsdag! Klem

    SvarSlett
  4. For et flott kort!
    Jeg har også dette arket og tror nok jeg må "kopiere" måten du har laget det på.
    Bortsett fra den flotte julekurven da....den kunsten har jeg glemt (uanstt hvor mye jeg leser veiledninger får jeg det ikke til *fnis* )
    Lekkert med "granbar" oppi kurven :)

    Ha en flott dag Mette!

    Klem
    Marianne

    SvarSlett
  5. Hei Mette,

    Svarte deg inne på CASA men tar det her også. Det brune "netting"båndet er noe jeg kjøpte på en hobby/scrappebutikk i Arendal i sommer. Har ikke sett likt etter den tid - dessverre. Har kjøpt noe her på Unik, men det er mye stivere. Det jeg har er ganske mykt og lett å "forme".

    Takk for "oppklaringen" vedr. julekurvet forresten ;)

    SvarSlett
  6. Kjempeflott og nydelig kort!!
    Takk for koselig kommentar også :-)

    Ha en fin dag.
    Inger :-)

    SvarSlett
  7. Ohlala, det er rååå lekkert! Og den Mc Gill punchen er bare et must, så anvendelig!

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  8. Dette var et utrolig søtt julekort! Likte veldig godt kanelstangen, får skikkelig julefølelse!!

    Klem fra
    Camilla

    SvarSlett
  9. Herlig julekort ig frisek vinter farger!
    Lekkert gjennomført på innside og bakside også!
    Stilig med den flettakurva!

    Klem,
    Jorunn

    SvarSlett
  10. Kjempeflott kort du har laget:)

    SvarSlett
  11. Å, så hærlig kort! kjempefint med kanelstangen på! :)

    SvarSlett
  12. Hei Mette
    Takk for hyggelig "treffvennindeskap" over bordet i Ski!
    Du lager de utroligste og flotte kort. Nydelig ble ditt kurvkortet!
    Klem fra B.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3