mandag 18. januar 2010

Rosa Hänglarkort

Her kommer et kort jeg lagde tidlig i fjor, og hadde vel egentlig ikke lagd så mange slike kort da. Hadde akkurat begynt å ta bilde av kortene mine også (synes det var litt rart i grunn for hadde jo ikke tenkt å legge ut noe) Dette er tatt inne og ble virkelig ikke bra med gjenskinn av blitz.
Jeg har brukt papirer fra Basic Grey. Brunt panel bakerst. Begge er rufset og svertet i kantene. Hänglarjenta er malt med Distress re-inkere på akvarellpapir. Sirkelstempelet rundt er fra Norsk stempelblad, det samme er tekststripen og hjertene øverst i venstre hjørne. Har brukt Glossy på hjertet til jenta. Bak stempeltrykket har jeg laget en egen bakgrunn med et bakgrunnsstempel fra Stempelglede som er fargelagt med shimmerkritt. Pyntet med roser, Primablomst med  tyll under og et par sommerfuglscharms. Tyllen er forresten rester etter et kostyme jeg hadde på meg på det siste karnevalet som ble arrangert i Oslo på 80-tallet! Tror nesten jeg må scrappe en LO fra den begivenheten;)  Limt på en bord hvor jeg har brukt Martha Stewart hjertepunch. Har hatt på en blonde som jeg har tredd et rosa silkebånd i.



Side 2 har fått samme mønsterark som forsiden. Deretter har jeg lagd et panel i samme teknikk som på forsiden med bakgrunnsstempel og farging med shimmerkritt. Dette kommer dessverre veldig dårlig frem på bildet her.  Stempelet er fra Norsk Stempelblad samme plate som på forsiden. Lagd et mindre panel av det brune, av den enkle grunn at jeg ikke hadde så mye igjen av arket;) Sommerfugl kuttet ut med Spellbindersdies. Denne er pyntet med glitterlim.



Skrivesiden i stil med side 2. Hjertet er fra Hänglar & Stänglar. Har stemplet hjørnestempler fra Stempelglede i kantene som er farget med rosa shimmerkritt. Også tatt med et hjerte fra Hänglar som er malt med Distress re-inkere.





Bakside hvor jeg har stemplet og fargelagt Hänglarjente og skrevet signatur i hjertet. Har også tatt igjen blonde med silkebåndet og litt av panelet med bakgrunnsstempel malt med shimmerkrittstripe. Festet en hjertecharms med et chiffonbånd.



Kan nok hende det kommer noen flere fjorårskort innimellom her siden jeg ikke startet bloggen min før St.Hansaften i fjor;) og til tross for at jeg ikke er like stolt av dem (rødme).
Men er nå endelig ferdig med årets andre kort som jeg skal ta bilde av i morgen og legge ut her. Det er i en helt annen stil;) 
Nå nærmer det seg raskt 20.000 overveldende besøk her, og da må jeg se om jeg ikke kan ordne en liten overraskelse;)     En god natt til dere alle!
Klem fra Mette

17 kommentarer:

  1. Hei
    Lekkert som alltid, nydelig stempel.
    Har du mange slike godbiter på lager Mette så kom med dem.. Og igjen har du pyntet alle sidene så fint, så flink du er.
    Natta klem:)

    SvarSlett
  2. Så fint det var!Har samme stempler jeg jo,så nå burde det være muligheter for meg og...stilig i rosa!!!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  3. Det var et fint kort du hadde laget. Nydelige farger og motiv.

    SvarSlett
  4. SÅ vakkert og gjennomført Mette...Et utrolig nydelig kort:)

    Angella

    SvarSlett
  5. Et utrolig vakkert kort ! Nydelige papirer og farger, og 100% gjennomført og vakkert!!

    Jeg tenkte faktisk på det her en dag.... hvordan skal jeg få med meg alt jeg trenger til Ski-treffet, for man trenger vel egentlig alt man har, alltid *ler*.

    Klem, Gry-Heidi :)

    SvarSlett
  6. Herlig kort, nydelig pyntet :)
    Ikke rart du har så mye besøk forresten, du lager jo så mye flott!

    Ha en flott dag!
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  7. Så flott kort Mette. Jammen har du lagt mye arbeid i det, når jeg leser gjennom. Må ha tatt litt tid dette?
    Jeg tok også bilder av mine kort før jeg lagde meg blogg i fjor. Morsomt å se igjennom, ikke minst hvordan utviklingen går fremover (heldigvis, for min del...)
    Ha en flott dag!
    Klem, Yvonne :)

    SvarSlett
  8. Så nydelige kort du lager!
    Sammensetningen av farger og fine detaljer bestandig. Helt Nydelig!!!
    Hilsen Laila.

    SvarSlett
  9. Så lekkert dette var!!
    Nydelige papirer og flotte detaljer!

    Og man skal ikke være flau over ting man lagde i fjor eller i begynnelsen av kort "karrieren"!
    Man skal heller være glad for att ting går freover ;)
    Tenk hvis det ikke gjorde det da!

    Jeg har spart på det aller første kortet jeg lagde, og grøss og gru!!
    Men samtidig er det flott å se att man blir bedre og får mer øye for detaljer :)

    Ha en superduper dag,
    klemmer fra Maya :)

    SvarSlett
  10. Hei

    Flott kort og så detaljert og gjennomført som alltid!!Stemplet er bare så nydelig.
    Ha en fin dag:-)
    Klem Mette

    SvarSlett
  11. Hei!Så hyggelig at du fant meg!!Jeg måtte stikke innom deg også og så mye lekkert du har her!
    Dette kortet er nydelig!Herlige detaljer:)
    Jeg kommer nok også tilbake til deg ;0)

    Klem,Kari:)

    SvarSlett
  12. Nyydelig kort!! herlige farger og så lekkert gjennomført!!

    Klem,
    Jorunn

    SvarSlett
  13. Wonderful !!!!!!!!!!

    Bruk Google til å oversette kkkkkkkkkk
    Jeg håper du forstod!
    kyss

    SvarSlett
  14. Kortet var skikkelig lekkert! Nydelige farger og flott dekorert.

    Så stilig header du har!

    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  15. Alle kort med hÄngel på, må jo bli bra *fnis* Men kortet ditt er mer enn bra, det er super bra :) Flotte farger og nydelig pynt!!

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  16. Kjempesøtt kort Mette. Flott fargelegging..Og alle sidene er like lekre som vanlig...
    Klem

    SvarSlett
  17. Nydelig kort, Mette. Flotte og duse farger.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3