onsdag 24. mars 2010

Sukkersøtt # 77 blått og grønt uten blomster

Jeg fortsetter ufortrødent videre med kortsamlingen til barnebarnet;) Denne gangen ble det et guttekort (kan jo hende hun skal i noen guttebursdager også;))
Dette kortet har jeg lagd til Sukkersøtts utfordring # 77 hvor man skulle lage kort i grønt og blått uten blomster. Det passet veldig bra, fordi jeg hadde så lyst til å bruke de lekre nye arkene til Gudrun i 3ndy Papir. Var jo så heldig at jeg fikk tatt de i bruk på Ski-treffet forrige helg. Og må innrømme at det ble en anseelig bunke med hjem. Dette er ark det nesten ikke holder å kjøpe to av hver en gang;)

Jeg har brukt to forskjellige mønsterark. Basen er i Bazill Vanilla. Har lagd paneler til alle sidene i blå Bazzill. Deretter et mønsterark med blå og grønne blomster. Har svertet kantene med Catseye Creamy Brown.
Jeg har klippet ut en ramme av et ark med flere utklippsbilder og diverse rammer. Har montert et søtt motiv fra samme arket inne i rammen. Har brukt 3D-tape både under bildet og selve rammen for at det ikke skal bli så flatt. Dette kommer vel ikke så godt frem på bildet. Både bildet og rammen er svertet med Creamy Brown.
Siden man ikke skulle pynte med blomster har jeg valgt å bruke knapper. I den store blå knappen har jeg festet et hjertecharms med teksten "handmade with love". Knyttet sløyfer med scrappers floss. Også pyntet med en grønn sommerfugl fra Karen Marie Klip. Har stemplet "Gratulerer"-teksten fra Stempelglede med Distress Ink i fargen Faded Jeans på et Spellbinderstag som er trædd inn på et blått fløyelsbånd. Tagen er svertet med Catseye Creamy Brown i kantene..


Samme paneler på side 2. Her har jeg stemplet tekststempel fra bursdagsplaten til Stempleglede inne i en annen ramme fra 3ndy-arket. Også her brukt Distress Ink Faded Jeans.Pyntet med et par knapper her også.


På skrivesiden har jeg brukt en annen av de søte rammene på arket.


Begge innsider.



Bakside med samme paneler. Har stemplet et personlig stempel med Distress Ink Faded Jeans i en liten ramme fra 3ndy-arket. Pyntet med en grønn sommerfugl fra Karen Marie Klip.





De flotte rammene rundt bildene har jeg fått fra Kristine M.Biseth. Hun har de liggende i bloggen sin til fri benyttelse!

Må også igjen få takke for de utrolig inspirerende og hyggelige kommentarene dere legger igjen her!

Ha en flott onsdags kveld!

14 kommentarer:

  1. For et nydelig guttekort, det motivet var bare helt herlig!!

    ;0)Gry-Beate

    SvarSlett
  2. Åh, woaw!! Så nydelig *sukk* Herlig motiv og lekre ark!!

    Klem fra Nina.

    SvarSlett
  3. Du er så flink med kort altså Mette! Dette var det en skikkelig koselig stil over! Fikk litt nostalgisk følelse! Nydelig! Klem

    SvarSlett
  4. For et herlig barnekort du har laget Mette :-) Utrolig søtt bilde, og nydelige stempler du har brukt. Dette kommer et lite barn til å bli ordentlig glad for.
    De nye 3ndy papirene er ordentlig flotte, dem må nok også opp påønskelista :-)

    Ha en super kveld videre!
    Klem Guro

    SvarSlett
  5. Så søtt motiv og herlige mønster ark på dette guttekortet! Nydelig og gjennomført på alle sider...som alltid:-)

    Ha en fin kveld!
    Klem Laila.

    SvarSlett
  6. Et flott guttekort, uten for mye dill, Mette. Og like fint på alle sider.

    Klem Wenche :0)

    SvarSlett
  7. Muito fofo!!!!!!!!!!!!!!!
    Beijos

    SvarSlett
  8. wow så nydeligt kort Mette og så flot gennemført. Tusind tak for at du deltager på sukkersötts udfordring.
    knus Pia

    SvarSlett
  9. Men så rart!!!! Fina färgval, knappar I like!

    Kram marie

    SvarSlett
  10. Dette var et nydelig kort! Så flott du har brukt de nye 3ndy-papirene på. Snes disse motivene er så søte........
    Ha en fin kveld!
    -klem-

    SvarSlett
  11. Herlig kort med lekre ark!
    Stilig med båndet gjennom tagen :)

    Ha en flott dag!
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  12. Kjempefint! Utfordring å la blomstene ligge:)
    Ida

    SvarSlett
  13. Kjempeflott kort, og så søtt motiv du har brukt her da!
    Klem

    SvarSlett
  14. Hei på deg Mette! Du lager nyyyydelige kort, det er sikkert og vist. Nå har jeg kost meg med en runde i bloggen din. Imponert!! Keep up the good work:o) Nyt fridagene!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3