søndag 19. juni 2011

Pyntet fetaostglass Casamix oppgave 4

Ligger laaangt etter med blogging for tiden, men får prøve å komme sterkere tilbake. Her er min løsning på oppgave 4 som gikk ut på alterere noe for oppbevaring til scrapperommet.

"Denne skal vi kunne bruke til å ha malepensler/farveblyanter/verktøy/tusjer osv i. Tenk så fint å ha en slik dekorert på scrappebordet. " Kriteriet var også at man skulle bruke maling på prosjektet.


Jeg tok et tomt glass til fetaost som jeg først malte med hvit Gesso. Deretter hadde jeg på gamle boksider med decoupagelakk og et nytt lag med hvit Gesso. Jeg har brukt bølgepapp som er malt med Distress Stains og Crackle Paint. Kunne ikke dy meg for å bruke de vakre Pionarkene denne gangen heller. Først en stripe oppe på bølgepappen. Har revet en strimmel fra arket og malt kantene med Distress Stain. Deretter har jeg klippet ut en dekorstripe fra samme serie som jeg har kantet med blonde oppe og nede. Jeg valgte å putte noen gamle boksider, noteark og bølgepapp i glasset.


Her er andre siden av glasset hvor de forskjellige lagene kommer bedre frem. Rundt halsen har jeg først limt en bredere blonde i samme farge som på dekorstripen. Deretter har jeg knyttet hysing rundt og en remse med gasbind som jeg har farget med Distress Stain.
       
                                                               

Her er dekoren rundt "halsen" på glasset. Synes det var greit å skjule toppen. Knøyt en liten sløyfe på gasbindet og festet en nøkkel til hyssingen.


                                         

Til slutt et nærbilde av dekoren. Heg har tatt en chipboardramme og malt med Cracklepaint og litt Distress Stain veldig svakt oppå der igjen. Bygget den skikkelig opp med flere ag 3D-tape for å få en litt dyp ramme. Bakgrunnen i rammen er et ark fra samme serie med litt mindre nyperoser enn på dekorbåndet rundt. Klippet ut de søte fuglene som sitter på rammen fra samme arkserie.  Hang på en charms med teksten "Follow your heart" som en liten påminnelse i hverdagen.



Håper å komme sterkere tilbake i bloggverden når energien er på plass igjen.  Ønsker dere alle en flott uke!

6 kommentarer:

  1. Nydelig glass, Mette. Nå skal jeg snart ta meg en liten sommerferie fra bloggen også, så får vi se hvordan det går...
    God sommer til deg. Klem :o)

    SvarSlett
  2. Herlig Mette:-) Så kos å ha den på arbeidspulten og praktisk i tillegg. Heier deg fram i Casamixen :-) Klem

    SvarSlett
  3. Wow, så lekker den ble, Mette!! Som alltid masse detaljer og veldig flott gjennomført :-)

    Nå som sommeren har kommet er det ikke så rart at bloggingen må vente litt. Kos deg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  4. Kjempelekkert, Mette ! Masse flotte detaljer du har med, og teknikker du har brukt :-)
    Ønsker deg en god sommer - med eller uten blogging !
    Klem
    T.

    SvarSlett
  5. super flot pyntet glas med lækre detaljer
    knus pia

    SvarSlett
  6. Nydelig og vakkert dekorert krukke! -Så koselig å ha noe så flott på hobby-rommet!
    Søte fugler og charms i rammen:)
    Go klem fra mæ, Tove

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3