torsdag 7. juli 2011

Casamix finalebidrag

Ligger fortsatt etter med innleggene her. Her kommer finalebidraget mitt i Casamixen hvor jeg fikk en flott annenplass blant utrolig flotte bidrag så tusen takk for alle stemmene!
Oppgaven var som følger:

"Lag et prosjekt, det kan være boks, bok, kort men IKKE en LO. Kun et bilde skal vises frem!
Bruk gjerne en bretteteknikk om dere ønsker å benytte det - MEN å brette et ark i to er ikke nok
* minst 5 blomster
* minst en punch
* minst en tag
* du skal bruke tape. (washi, dekortape, maskeringstape e.l.)
* søm (maskinsøm eller håndsøm - fake søm ikke tillatt)
* maling eller noe som ligner
Alle elementene over skal være med på prosjektet deres."
 
Jeg fant en flott mal på koffert i det siste Magnoliabladet. Arket er et eldgammelt ark som jeg malte over med Gesso for å få en litt dusere effekt. Har sydd rundt panelene med maskin to ganger for å få en tykkere søm.
Embosset "reimer" , hank og forsterkninger med en Tim Holtz embossingfolder. Låsen er fra Melissa Frances og er gjort litt røffere med metallic rubons. Siden det skulle vre med minst fem blomster lagde jeg en bukett som henger oppå kofferten siden jeg ikke syntes det passet med blomsterpynt på selve kofferten.
Punchen jeg har brukt er sirkelpunchen til forsterkningene på kantene.
 
 

En tag ble malt med Distress Stain i fargen Vintage Photo og Walnut Stain. Også brukt litt Crackelpaint. Tegnet på på litt hvitt med en fettstift som jeg satte rubonsbokstaver på. Brukt lenke fra TH og feste den i sammen med en nøkkel og en mynt jeg har farget med Alcohol Ink.  Festet på en liten button med teksten Travel fra Panduro. Litt utydelige bilde her ser jeg.;) Brukte lintape fra Andrine og Marens Landhandleri som jeg har stemplet ord på med stempel fra Heidi Swapp.

Her er baksiden hvor Paris er temaet i motsetning til forsiden med New York;)  Har også svertet og rufset alle kanter på panelene og brukt litt stempelsverte på basen av kraftkarton. Ser at en pyntebrads har falt av her;) Lagde noen ekstra forsterkinger i en litt lysere brunnyanse som er kuttet ut med Spellbindersdies. Disse er også embosset.

                                                                       Her fra siden.

Slik ser kofferten inni. Jeg har kledd den med mønsterpapir fra Minnehjørnet. Brukt stempler fra Tim Holtz i lokket og ord med reisetema i bunnen fra Heidi Swapp.

 
Ønsker alle en fortsatt flott sommer!

12 kommentarer:

  1. Wow, denne var stilig.
    Utrolig morsomt pyntet.

    SvarSlett
  2. Å fyyyy flate!Dødslekkert! Har sett denne malen, men er livredd for alt som ser avensert ut!NÅ fikk jeg lyst til å prøve!NYDELIG!
    Klem Janne

    SvarSlett
  3. Ååå, så fiiin! Utrolig FLOTT!!! :D

    God sommer! Solklem fra nord B)

    SvarSlett
  4. Jeg blir helt målløs, jeg,- helt ubeskrivelig flott!!

    Fortsatt riktig god sommer til deg også!

    Klem :-)

    SvarSlett
  5. wow Mette!!! Denne var altså så utrolig stilig!!! Fantastisk laget og så tøft med reisetema - passet jo bare så perfekt!
    Masse herlige detaljer og for en jobb!!

    Ha en fortsatt fin sommer!
    klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  6. Helt fantastisk flott og gjennomført er denne! Masse stilige detaljer og jeg er rett og slett fasinert over hva du tenker på og deretter gjennomfører!

    Håper vi sees neste fredag! Lenge siden vi har skravlet nå, og jeg har med meg høne jeg også nå!

    Fortsatt god sommer!
    Klem Kari

    SvarSlett
  7. oooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaooooooooooo
    så utrolig stilig :)

    SvarSlett
  8. Knallfin, stilig og utrolig flott laget :)
    klem :)

    SvarSlett
  9. Hei Mette! Håper du har det bra og nyter sommeren! :) Denne kofferten var bare så stilig og skikkelig dekorativ! Ingen detaljer overlatt til tilfeldigheten her nei. Har ikke sett de du konkurrerte mot men fortår godt at det ble premie på denne ja! :) Flink er du! :) Sommerklem fra Elise!

    SvarSlett
  10. WOW! så flott koffert! synd du ikke vant med denne!
    Klemz

    SvarSlett
  11. Kjempelekker koffert Mette. Så full av detaljer og jeg har jo vært så heldig å se den IRL.Klem

    SvarSlett
  12. Wow!!!! IMPONERENDE!!!! Skjønner ikke Åsen du får det til!! Dødslekkert!!!! <3 Mange kule detaljer og en dødskul stil!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3