onsdag 15. mai 2013

Bryllup - DTbidrag for Vintage Udfordring #60

Vi er over halvveis i mai allerede, måneden for mange deilige fridager og feiringer.

Denne gangen er det jeg som er vertinne for utfordringen hos oss i Vintage Udfordring.
Siden den tiden vi går inn i nå er høysesong for bryllup, synes jeg det kunne være et fint tema.


(må igjen beklage bildekvaliteten da jeg måtte ta de ute i sollys - et litt luksusproblem nå om dagen kanskje;))

Jeg valgte å lage et bokkort.  Har lagd det på en base av tynn papp fra en emballasje for å få det litt stødig. Mønsterark er fra Little Yellow Bicycle. Panelet foran og bak er punchet med en hjørne- og kantpunch fra Martha Stewart. Har lagd små perler med Liquid Pearls i sølv i midten av blomstene rundt kanten. Svertet med Distress Ink Pumice Stone.



Mønsterarket er kuttet ut med Spellbindersdies og svertet i kantene. Stemplet hjertestempel fra Stempelglede på Bazzill og embosset med sølv. Har brukt 3D-puter for å få høyde på hjertet. Alle tekstene er også fra Stempelglede. Blomster fra Prima.



I alle hjørnene på det ytterste panelet har jeg festet perlemorshjerter. Blomstene er pyntet med en liten perlestreng. Har også festet bittesmå hvite perler rundt kjernen av hjertet, og festet to perlehjertet i midten.




Pyntet også med et par turtelduer fra Prima som jeg først malte med Distress Paint Picket Fence.


Pyntet med blomster fra Prima. Også brukt deler av en blomsterranke fra Prima.
Teksten er også her embosset med sølv. Klippet den ut som et banner ala Tim Holtzdies.


Slik ser boken ut åpnet. Har laget en liten "scene" inne i "boken, og en lomme til en tag med plass til tekst. 


Har også embosset en av bryllupstekstene til Stempelglede. Er så glad i de to bryllupsplatene hennes (og forsåvidt de andre stemplene fra Stempelglede også - sååå anvendelige og vakre)



 Tagen har fått litt dekorasjon ved at jeg har brukt deler av et Stempelgledestemplene. Ert så flotte disse swirlene. Synes kanskje ikke så godt på bildet, men knappen har to hjerter på seg. Sydde den på sammen med en på baksiden for å feste blonden.



Selve "boka" har fått en liten "scene". I bunnen har jeg festet hvit tyll, men det synes vel ikke så godt. Deretter har jeg brukt deler av en Prima blomstergren. Festet et lite sølvhjerte i grenen. Har fylt en liten glassflaske med riskorn og knytt et lite tyllbånd rundt flaskehalsen.
Har planer om å personifisere denne "scenen" enten med tekst eller bilde npr jeg er sikker på hvem mottakerne blir;)

Laget en ramme med samme Spellbindersdies som jeg kuttet ut mønsterarkpanelene i. Her kuttet jeg åpningen med Label 8.


Her er litt av pynten nærmere i fokus. 




Undersiden av boka. Samme panel som på forsiden og mitt personlige stempel er embosset og stanset ut med en mindre variant av diesen. Blomstene i punchborden har også her fått Liquid pearls i sølv i midten.


Her er "bokryggen".


Boken forfra.


Nå håper jeg du vil være med på utfordringen som du finner her.

Du har frist på deg til 28.mai kl. 22.00, og det eneste kravet vi har er at det skal være i Vintagestil!

Vi kan friste med flott premie fra Kreativ Hobby!

Ønsker alle en fortsatt fin og kreativ uke og en flott 17.mai!


7 kommentarer:

  1. Åh.. Denne boken er bare helt Nydelig!! Likte fargekombinasjonen så godt.. Og den punchede blondekanten var noe av det første jeg la merke til... Nydelig satt sammen og dekorert.. Og Lekker innside.. samt praktisk..
    Stilig!!!!

    SvarSlett
  2. Virkelig et vakkert bokkort :)
    Klem fra Gunn

    SvarSlett
  3. Å, så lekkert kort du har laget her Mette!! Nydelig på alle kanter:-)...inni og utenpå!! Vakker fargekombo til bryllupskort!!

    Ønsker deg og dine en fin 17 mai og pinse.
    KLem Laila.

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkert, Mette :)

    klem

    SvarSlett
  5. Aldeles nydelig!
    Lekre farger og pynt:)
    Klem, Heidi:)

    SvarSlett
  6. Heeelt fantastisk flott, Mette! Så delikat og som alltid nydelig gjennomført. Kjempemorsom detalj med de to små fuglene på framsiden :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin pinsehelg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig bokkort du har lagd :)
    God helg ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3